Põhjala Cellar Series – Pime Öö Islay BA

Raduje me što ću ovaj blog početi baš sa ovim pivom. Pohjala je meni lično jedna od omiljenih pivara, i do sad svako njihovo pivo je bilo fenomenalno. Tako je bilo i sa ovim. Najavili su ga pre nekoliko meseci, i moram priznati da sam bio jako nestrpljiv da ga probam što pre.

Imperial stout koji je stario u vinskim buradimaPime Öö na estonskom znači tamna noć, što savršeno može da opiše ovo pivo. U pitanju je imperial stout koji je stario u buradima viskija sa škotskih ostrva. Sad moramo da im verujemo na reč da su pivo zaista starili u buradima, pošto postoji praksa gde se pivo čuva u normalnim buradima a unutra se stave opiljci drveta koje je bilo natopljeno u viski. Pivo ima 13.6 procetata alkohola, dok IBU(International Bittering UnitsU suštini skala kojom se meri gorčina piva, veći broj pivo će biti gorče) je 30.

Crno kao tamna noć

Pivo je izrazito tamno kad se sipa u čašu, ne propušta svetlost ni malo. Zato sam i rekao da ime Tamna noć savršeno opisuje ovo pivo. Pena je niska i tamno braon, ne traje dugo.Miris je jak, ali ne preterano. Može lepo da se oseti miris viskija, uz miris nagorelog drva i malo dima od treseta.

Što se tiče ukusa. Jako je slatko na prvi gutljaj, šmek koji je pivo dobilo od buradi je prisutan ali ne previše jak.  Prisutni su tonovi sladića. Tekstura je jako bogata, pivo je mnogo gusto, što da je lep osećaj u ustima. Kasnije gubi malo na slatkoći, i dobija neki slani šmek. Iako ima 13.6% alkohola, ta jačina se ne oseća u ukusu.

Mislim da je ovo bilo pivo koje pio najduže, skoro dva sata jednu flašu. Mnogo je lepo kad se pije polako i u malim gutljajima. Cenim da bi išlo fenomenalno uz neku crnu čokoladu, ali nažalost nismo imali ništa kod kuće.

Kao što rekoh na početku, Pohjala me nije razočarala do sad, tako je bilo i sa ovim pivom. Mislim da je mi je ovo u top 10 piva, ako ne i u top 5. Hoću da kupim nekoliko flaša, ali da da ih ostavim u podrumu da stare nekoliko godina, pa da probam onda. Ali o tome u nekom od budućih tekstova.

Tako da to je to. Moja iskrena preporuka je ako uspete da nađete ovo pivo, ne razmišljajte da li da ga kupite ili ne. Ovo je bilo mojih pet para koje sam sam hteo da napišem i da počnem blog o mom iskustvu sa zanatskim pivom ovim tekstom.

Do sledećeg piva,

Živeli

 

Leave a comment